woensdag 11 januari 2017

Happy New Year ! // 2017 Mood Blanket (patroon // pattern)









Gelukkig nieuwjaar!!!! Heerlijk, weer een nieuwe schone lei. Volgende week kijk ik op de blog nog wel even terug naar 2016, maar voor nu: tabee!

Ik vind het fijn, zo'n nieuw begin, maar ik ben niet zo goed in voornemens....

Ik hoop dat 2017 een jaar van afmaken wordt, zo ligt mijn Fibonacci deken alweer 2 jaar stil. Whoops.

Dit jaar wil ik wil iets kleins doen met een groot effect en na wat gezoek in mijn voorraad bolletjes wist ik een aantal bolletjes Scheepjes Cocktail garen te vinden. En dit heb ik aangevuld met nieuwe bolletjes die ik bij mijn wolwinkel haalde (ze verkopen ze HIER in hun webshop).

Ik ga een "mood blanket" haken. Iedere dag kies ik een kleur die bij mijn stemming past en haak ik een vierkantje! De stemmingen haalde ik van Pinterest, maar ik merk dat ik gewoon een kleurtje kies. Ik denk dat ik nog wel wat bolletjes ga scoren deze week, vooral voor het aan elkaar krijgen van de vierkantjes. Ik twijfel tussen net aan gebroken wit en spierwit....

Het patroon dat ik gebruik is een simpel vierkantje, zonder poespas.

Hieronder het patroontje (mijn inspiratie komt HIER vandaan);



Mood blanket vierkantje

Haak 3 l, sl met een hv tot een cirkel. Keer je werk  niet tijdens het haken.

1) 3 l (telt als stk), 2 stk in ring, 3 l, *3 stk in ring, 3 l*, herhaal tussen ** nog 2 keer (vier groepen), sluit ronde met een hv in 3e l van keerlossen.
2) 3 l, stk in volgende st en elke stk, (2 stk, 3l, 2stk) in elke losssenboog in de hoek, sluit ronde met een hv in 3e l van keerlossen.
3) 3 l, stk in volgende stk en in elke stk, (2 stk, 3 l, 2 stk) in elke lossenboog in de hoek, sluit ronde met hv in 3e l van keerlossen, hecht af.

Hoe ik de vierkantjes aan elkaar haken ga ik nog even uitzoeken, ik denk zelf aan een join-as-you-go manier met een 4e ronde, maar dat horen jullie binnenkort! Ook met betrekking tot de kleurnummers van de kleuren die ik gekozen heb, dat wordt voor een deel 2!


~~~~


Happy New Year! It feels like such a fresh start, it's amazing.... 2016 out of the door (but not crochet-wise, I will write a looking back post soon) and hellp 2017!

I love the new year, but I am not good at resolutions... 

My main resolution will be: finish stuff. As many crocheters/knitters will say these first few weeks: I will finish my WIPs!

My Fibonacci blanket for example.. Poor thing is laying around for about 2 years...
Whoops.
I do want to undertake something small with big effects this year and I went searching in my stash. I found a few balls of Scheepjes Coctail yarn and added a few colours with help from my LYS owner. I need more!

Because: I am going to make a mood blanket this year. I picked a mood-inspired colour scheme from Pinterest and searched for a granny square pattern. I calculated how many squares I need to make for almost a whole year and decided on a 19x19 squares blanket. It is going to be fun! Do need to get a few more colours though but I will buy them on Wednesday. For the border I am going to use either off-white or white. I am still undecided on that part.
The pattern I am using for the square is really simple.

If you want to join, please do! I used the square pattern from here as inspiration:

Mood blanket square

Ch3, sl st to close to a ring. Do not turn your work for this pattern.
1) Ch3 (counts as a dc throughout the pattern), 2 dc in ring, ch3, *3 dc in ring, ch3*, repeat between ** 2 more times (four dc groups), sl st to 3rd ch of ch3
2) Ch3, dc in next and each dc (2dc, ch3, 2dc) in each corner, sl st to 3rd ch of ch3
3) Ch3, dc in next and each dc (2 dc, ch3, 2 dc) in each corner, sl st to 3rd ch of ch3, fasten off.

For the joining of the squares I am thinking of a fourth round and joining as you go, but I will post that soon! The same goes for the colour numbers, I will post this info in a part 2!


xxxxx
Barbara


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk project! Ik ben benieuwd naar het resultaat, wordt een vrolijk geheel denk ik. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Kleuren hebben zoveel betekenis maar ook veel effect op je gemoed, dus heel goed dat je gewoon maar wat kiest soms.
    Ben nu alvast benieuwd naar het resultaat :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel plezier bij het haken van deze leuke deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit een leuk project zeg!!
    Ik ben zelf werkzaam in de GGZ en denk dan: Dat is nog eens een creatieve manier om bij je gevoel stil te staan :-) Echt super leuk!
    Benieuwd hoe hij over een jaar zal zijn!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx