woensdag 20 januari 2016

On the Hook! 1/20




Het lijkt wel alsof de maand Januari voorbij glijdt en alleen maar over de MCAL gaat, maar ik wilde jullie iets anders laten zien vandaag!! Ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan een nieuw ontwerp dat al een aantal keer voorbij kwam: een asymmetrische shawl met Fenna garen.


Wat een blijheid. Ik moet zeggen dat het een heerlijk garen is om mee te werken. Het haakte zo snel weg! Ook haalde ik het in mijn hoofd dat ik kleine kraaltjes aan de rand wilde hebben, maar dat idee liet ik zondag varen toen ik vijf keer zwoegend een kraaltje aan de draad had. Ik vlogde er over, maar ik moet zeggen dat ik dan toch echt grotere kraaltjes moet proberen de volgende keer!


Ik ga lekker draadjes wegwerken en ik denk dat zo rond eind februari dit patroon op de blog komt!

Fijne middag!

~~~~

It seems to me that January is buzzing along fast and that the only thing happening here is the MCAL, but I can tell you there are other hooky stuff happening in the background. Today I finished my new design with the gorgeous slow change yarn called Fenna. You have seen it popping up here and there. It's an asymmetrical shawl with a cute border design, and it's just fab!

I am so happy with this project. The yarn was a breeze to work with, the design was flowing organically (can you say that?) and the only thing NOT working was the idea to add beads to the border design. I huffed and puffed, but as easybreezy as I showed in my last vlog it was an absolute horror to get like 5 beads onto the yarn. So I put them aside and just did the border with yarn.

This afternoon you will find me on the couch, weaving in my ends and I think I will share the pattern around the end of February with ya'll!

Have a great afternoon!




xx
Barbara

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er nu al mooi uit.. Ik kan niet tegen Fenna garen. Krijg er jeuk van... jammer want het is juist zo mooi en betaalbaar ook..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij wordt mooi! Ik ben benieuwd naar je 'eind-foto's'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eventueel kan je achteraf nog kraaltjes aannaaien met dunne draad?
    Maar ik vind hem er zo ook prima uitzien!
    Haak maar lekker verder:-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx