woensdag 9 december 2015

Bug infestation!

Carpet bug shedding

Infested?

New project!
On the mend

Afgelopen vrijdag haalde ik een ziekig meisje op bij de BSO en vandaag is eindelijk de eerste dag dat ze weer echt wat eet en happy is. Wat kunnen ze toch ziek zijn van een virusje (denk ik?). Zo warm en lamlendig was ze. Zo zielig! Dat was beestje nummer 1, en hopelijk is hij niet overgesprongen op Geert, of de Man of mij...

Gelukkig is ze aan het opknappen en staan de babbels weer aan want vandaag begon ze gelukkig weer met eten. Vanmiddag kan ze gelukkig meehelpen met de kerstboom optuigen!

Afgelopen weekend haakte ik de laatste toeren van de MCAL en zweefde mijn hoofd alweer naar volgende projectjes.... De test is in volle gang en ik geloof dat het goed gaat (jeej!).

Dus ik zocht naar garens voor het volgende projectje en sorteerde weer de losse bolletjes. Tot ik op een bolletje Scheepjeswol een beestje zag lopen........ Ik denk dat iedere wolliefhebber dan even een hartstilstand krijgt...Neeeeee!

Ik heb hem geplet (vandaar alleen een foto van het pantser van een vervelling) maar ik geloof dat het een tapijtkever is.. Leeft op donkere plekjes van textiel. Hij vindt van alles lekker: wol, katoen, rayon. Ik kon geen gaten ontwaren of andere beestjes maar alles in die mand gaat subiet de vriezer in!! Alles op de zolder heb ik nu uitgeschud maar meer kan ik niet vinden. Flink stofzuigen en in de gaten houden. Ik baal enorm want hoe is dit beestje binnengekomen? Zat hij al in die mand (die is van stof van de Xenos)? En als er echt nog een "haard" is hoe kan ik die het makkelijkst vinden?

Ik houd het in de gaten en ga straks flink alles doorzoeken... Ook mijn shawls... (o nee!!)...


xx
Barbara

P.S. Maandag moest ik thuisblijven bij Kathelijne en probeerde ik alvast een plannetje uit voor 2016. Ik kom met een nieuwsbrief! Iedere maand krijg je in je mailbox een overzichtje van de leukste en interessantste blogposts, haaktips en gevonden acties! Schrijf je in bij het juiste formulier in mijn rechterbalk!



~~~~~~~~

Last Friday I picked up a kinda sick little girl at the after school care.... She was not in  great mood and really didn't want to eat dinner. But on Sunday it got worse. She was really warm, coughing and had no appetite at all. Poor thing. I think she got down with a flu bug. That was the first bug to arrive in this house.....


She's fine today and babbling a lot! I am happy she is on the mend so that we can decorate the Christmas tree together this afternoon.


Since I have made the last rows of the MCAL last weekend my mind was wandering on and off to my endless list of new projects. O how my fingers are itching! So I rummaged through my yarn stash and picked the yarns for a new very cute design (watch and see!). But while I was searching I was pulling balls from another spot in the attic and it had a BUG walking on top of it..... My heart jumped. Not with delight but with an "o no!" feeling...

I think I splattered (yes I did that immediately after taking a good look at the critter) a carpet bug larvae. The second bug in our house....

Are there any more?  I really don't know. I pulled everything apart but I am cautious about bugs so I've put everything from that bin into the freezer. The Net suggests to keep it in the freezer for a week, thaw it, and then put it in the freezer for another week. I cannot seem to find any more bugs so keep the fingers crossed for me please!!


xx
Barbara

P.S. I was at home with Kathelijne this Monday and I toyed with an idea I had for a while. I am going to start a monthly newsletter in 2016! Get all the popular posts, tuts, patterns, hints and tips right in your mailbox. Please subscribe in the top of the right side banner. See you soon!

4 opmerkingen:

  1. O, jee. Ja ik kan ook helemaal raar worden van beestjes in mijn spullen.. maar ja aan de andere kant hebben we een kleine spin in het toilet en ach die mag blijven zitten.. zo zielig om die buiten te zetten.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee, als het maar geen zilvervisje of papiervisje is! Die hebben wij in huis, en is niet vanaf te komen. Hebben al heel wat papier aangevreten, oa van ons trouwalbum. En ook katoen is niet veilig, al een mooie sarong weg kunnen gooien, en in shirts kom ik regelmatig gaatjes tegen.
    Succes!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, da's pech. Ik hoop voor je dat het bij deze ene blijft...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk geen verdere beestjes meer. Fijn dat jullie meisje weer opgeknapt is. Er waart weer van alles rond.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx