woensdag 19 augustus 2015

Inspiration Wednesday: Lace Crochet


 
 
 
Deze manier van haken komt uit Ierland en was populair in de tijd dat de Ierse bevolking het heel zwaar had door de Potato Famine (de hongersnood toen alle aardappeloogsten mislukten en er een hele hoop Ieren emigreerden naar Amerika). Met hun haakwerk probeerden ze dan nog aan geld te komen. Prachtig voorbeeld van hoe deze traditie werkt.
 
 
~~~~~
 
This is Irish lace crochet and it was popular around the time of the Potato famine. Lots of ladies crocheted to get a little bit of money for food. This is a stunning example on how they made the Irish lace shawls back then.

2 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, zou ik best eens willen proberen maar dan wel met een iets grotere haaknaald.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig hoor!
    valt me op, dat vroeger alles veel delicater gehaakt en gebreid werd,
    tegenwoordig begint men met haaknaald no.3 en breinaald no.4
    terwijl ik dat vroeger al ongelooflijk grof vond!!!
    nu kies ik ook voor gemak en snelheid, dus haak en brei ik ook "grof", maar fijn is toch mooier!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx