vrijdag 13 juni 2014

Friday Find





I have a very soft spot for shawls. Ever since I started to crochet a new shawl pattern always made me look up sock yarns and see if I had the perfect yarn ( yes, I also have weak spot for sock yarn :) ). I actually made the Critron with sockyarn, works up great!
I've only worked with lace weight yarn once and boy, is it thin! I made a Seraphina shawl from it and it is so lightweight and delicate. I love it.

I still have 1200 meters of moss green yarn and I still want to make something with it. It just takes a lot of time to hook such a shawl! Maybe I will make one of these patterns. I am really glad that there are so much indie designers trying to design beautiful crochet shawls because it's really hard! Knitted lace shawls are pretty easy because they have straightforward rules for increases and the number of stitches, but we have different heights for our crochet stitches so it is a lot harder to design crochet lace!

All of these patterns are free and ready for download!

Have a great weekend!

Ik heb een zwakke plek voor shawls. Vooral kant shawls. Als ik weer eens op Ravelry rondneusde naar de patronen kwam ik soms een prachtig patroon tegen en kon ik het niet laten om te snuffelen in mijn voorraad voor een geschikt sokkengaren (daar heb ik ook een zwak voor :) ). Van de patronen hierboven heb ik de Critron gemaakt met sokkengaren. Een heel leuk patroon!
Ik heb ooit een keer met kantgaren gewerkt. Man wat is dat dun! Ik heb er een Seraphina shawl mee gemaakt en het is zo licht, en voelt luxe. Zo mooi!

Ik heb nog steeds 1200 meter kantgaren in mijn voorraad waar ik toch echt een keer iets mee moet gaan doen. Het enige dat me tegenhoud is dat het heel lang duurt voordat een project met kantgaren af is! Maar deze patronen zijn wel goede kandidaten om me over te halen. Ik denk dat ik hier wel iets van ga maken. Ik ben zo blij dat er veel indie designers bezig zijn met zulke prachtige kantshawls. Voorheen zag je eigenlijk alleen maar gebreide shawls, vooral omdat het zo moeilijk is om en de vorm en de steken goed te krijgen voor een mooi kantpatroon. Bij breien zijn er standaard regels voor het aantal meerderingen en heb je dezelfde steekhoogte, bij haken heb je natuurlijk last van de verschillende steekhoogtes, dus dat maakt het een stuk lastiger!

Al deze patronen zijn gratis! Mooi meegenomen :)

Fijn weekend!

1 opmerking:

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx