zondag 9 maart 2014

Dutch Crochet-a-Long Meeting!

After a morning of preparations I ran out of the door yesterday morning and got on the way for the DutchCAL meeting!! Since the 3rd of January we are crocheting like mad (well, not me, others! I've seen lots of finished blankets already!) on the stripey-as-we-go blanket from Not Your Average Crochet.
This all began with two lovely ladies, Tertia and Jolanda, who submerged themselves in the original pattern and translated it into Dutch. A massive task!
And they started the CAL. Or should I say, unleashed.... At the moment there are 2500 likes on the official CAL FB page and this means thousands of Dutchies are actually making this blanket!
Na een morgen vol met voorbereidingen rende ik om 12 uur gisteren de deur uit voor de grote Dutch CAL meeting! Sinds 3 januari is natuurlijk heel Nederland in de ban van de stripey-as-you-go deken waarvan het patroon door twee dames prachtig is vertaalt. Wat een klus hebben de dames geklaard!
En toen begon de CAL.... Of moet ik zeggen: de storm brak los... Op dit moment zijn er meer dan 2500 likes op de officiele facebookpagina, en dat betekent dat er dus een immense hoeveelheid haaksters bezig is met deze deken!

Lots of LYS jumped into the hype and offered sets of Stylecraft DK, or special sets of other yarn in their stores, and soon everybody realized this was a massive hype. Seriously.
Veel wolwinkels deden mee met de hype (helemaal niet gek) en boden sets van Stylecraft DK (ook gebruikt in de originele deken) of andere samengestelde sets en ik denk dat iedereen het heel snel door was hoe groot de hype was. Ongelofelijk.

I was thrilled when I learned that there was going to be a meet. Can you imagine? Lots of ladies coming together, showing off their interpretation of the blanket! I immediately signed myself up to the meeting at EchtStudio in Alphen (a little town not far way from Zoetermeer, my hometown).
Ik was zo enthousiast toen ik hoorde dat er een meeting zou komen! Denk je eens in, veel dames bij elkaar en allemaal hun eigen interpretatie van de deken! Zodra ik het hoorde heb ik me meteen aangemeld bij de dichtsbijzijnde meeting bij EchtStudio in Alphen a/d Rijn.

 

I can only say: Wow. I am very impressed with this shop. It is fresh, modern, and filled to the brim with yarn! It is heaven!
Het enige dat ik kon zeggen was WAUW toen ik de winkel bekeek. Wat een heerlijk frisse moderne winkel en wat een enorme hoeveelheid garen! Hemels...

 

The actual meeting was in the storage area which is HUGE! There were about 40 ladies crocheting and chatting and just having a blast.
De meeting zelf werd in het magazijn gehouden dat uhm, gigantisch was. Man o man. En kun je je voorstellen dat er ongeveer 40 dames aanwezig waren, lekker hakend en vooral lekker babbelen. Zo leuk! Ik heb weer wat contacten erbij!

 

Here's my blanket as I was working on it during the meeting. I actually got two rows done!
Een kiekje van mijn deken tijdens de meeting. Ik heb zowaar twee rijen kunnen doen!

 

Crochet inspiration! Beautiful beautiful flower blanket (I think it's Arne & Carlos?)
Inspiratie!! Hmmmmm wat een heerlijke kleuren, prachtig (ik denk dat het van Arne & Carlos is?)!

 

A better view of the storage room. There was actually even more yarn on the right behind these walls.... The yarn on the right are all colours Stylecraft DK available..... Drool.
Een beter zicht op het magazijn van Echt Studio. Er was rechtsachter nog een ingang naar nog meer ruimte met nog meer garen. Al het garen rechts op de foto is Stylecraft DK... Kwijl...


The heroines of the day! On the left Tertia (one of the two translators and owner of the CAL group), Kim (owner of EchtStudio) and on the right Jolanda (the other translator and owner of the CAL group).
De heldinnen van de dag! Links zie je Tertia (een van de vertaalsters en eigenaresse van de groep), Kim (eigenaresse van EchtStudio) en rechts Jolanda (de andere vertaalste en co-eigenaresse van de groep)

And now...... I took as many pics as I could at the end of the meet of blankets!!! So many varieties, but they were all beauties!
Op het einde van de meeting probeerde ik nog snel een flink aantal dekens op de foto te zetten. Wat een varieteit, maar allemaal zo mooi! (lieve dames van wie ik de dekens mocht fotograferen, ik weet echt niet meer van wie welke is, maar laat een comment achter als je er een link bij wilt!)




And here is a picture of myself working on my blanket! Hello!
En hier is een foto mij in actie! Hallo!

Gosh. It was fun. I hope we will do this again sometime soon!
Wat was dat leuk. Ik hoop dat we dit nog gauw een keer overdoen!


Ofcourse I simply could not resist temptation in such a lovely yarn shop..... My haul consists of stuff I do not normally find in my neighbourhood.
 Natuurlijk kon ik het niet laten om wat leuke dingetjes mee te nemen want ze hadden een hoop dingen die je niet in een standaard wolwinkel tegen zult komen!

I came home very thrilled and filled with joy. Thank you so much Tertia, Jolanda and EchtStudio!
Ik kwam thuis helemaal hyper en enthousiast. Dank jullie wel Tertia, Jolanda en EchtStudio!

5 opmerkingen:

  1. Leuk je ontmoet te hebben! Ik volg je nu via bloglovin ;-)
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, ik vond het ook leuk om jou te ontmoeten! Misschien maar eens kijken of we elkaar nog ergens anders tegen het lijf kunnen lopen!

      Verwijderen
  2. Linksonder is mijn deken :) mijn moeder zat links naast je, en daarnaast zat ik. Leuk om je ontmoet te hebben! Hopelijk tot ziens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk leuk! De paarse deken in het midden is van mij. Het was leuk om je te zien en wie weet tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verslag heb je geschreven! Ik zit deze dag weer helemaal te her beleven. Voor mij een dag met een gouden randje! Leuk jou ook ontmoet te hebben!
    Lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx