vrijdag 6 juni 2014

Friday Find


Oh my gosh.

Sofie linked up a beautiful beautiful Lalylala doll in last's weeks Link Party.

I am smitten. All of a sudden I really really really adore them. I really like Fibi with the fox suit and Kira with her kangaroo cradle.

I have seen them here and there and didn't care at all. But there is something about these dolls. They. Are. So. Cute.

Lydia, the designer, really has an eye for cuteness and the effect of a crocheted scarf or simple embroidery or use of crocheted shapes. I love love love what she did with them. She has a whole website dedicated to her dolls (how-to's!) and has a wonderful blog

I am definitaly going to make one and I am thinking of treating myself to the pattern for the Summer vacation. It's perfect! And it has been ages since I made something dollsy or amigurumi like.

The patterns are available on Etsy and Lydia has collected eye candy on this ubercute Pinterest board full of Lalylala dolls!

Check it out!
Have a lovely weekend!
xxx

O dear.

Sofie linkte vorige week in de Link party haar Lalylala pop.

Ik ben verliefd. Opeens. Ergens is er in mijn hoofd een knop omgezet ofzo! Ik vind Fibi met zijn gehaakte vossenpak leuk maar ook Kira de kangaroe is super.

Ik had ze hier en daar wel voorbij zien komen maar ik was nog niet van ze gecharmeerd en dacht "meh". Ik snapte de drukte niet. Maar nu? O wat zijn ze lief!!
 
Lydia, de ontwerpster, heeft echt een oog voor een hoge schattigheidsfactor maar ze zien er zo simpel uit dat ze veel effect hebben. De kleine details zoals een gehaakt sjaaltje of een buidel of kruissteekjes maken het helemaal af.

Ze heeft een mooie website voor haar Lalylala's (met tutorials!) en een leuke blog.

Ik ga zeker weten het patroon aanschaffen voor de zomervakantie. Het lijkt me een perfect projectje! Alleen nog beslissen wat voor garen ik zal kiezen. Geen idee nog! Het is eeuwen geleden dat ik een popje of amigurumi haakte.

De patronen zijn verkrijgbaar op Lydia's Etsy site en ze heeft voor inspiratie een compleet Pinterest bord met allerlei verschillende versies van de poppen.

Ik zou zeker even langs piepen!

Ik wens je een heel fijn weekend!
xxx


4 opmerkingen:

  1. Very cute, indeed. Have a nice weekend. Regula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jaaaa, ze zijn ook zo leuk! Ik heb me er ook nog niet aan gewaagd, maar er komt vast een dag. Ik ben benieuwd welke je gaat kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn leuk he! En ze lijken nu overal op te duiken.
    Het duurt niet lang of ook ik ga overstag....
    Dank je voor het delen van de pinterest pagina, die kon ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, ondertussen is mijn 3de Lalylala al gehaakt... Werkt verslavend, ik waarschuw je!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx